Kā apavi nonāk veikala plauktos

28.09.2018

 
MICAM-1

Ziemas spelgonī domāt jau par nākošo rudeni un ziemu, savukārt tagad rudenī jau fantazēt par laiku, kad no zemes spraucas ārā pirmie asni, koki sazaļo un mēs iesoļojam gada siltajos mēnešos. Jā, darbojoties apavu biznesā, sanāk apsteigt laiku. Paveram apavu pasūtīšanas procesa aizkulises.

“Kopš veikala darbības pirmsākumiem esam strikti ievērojuši principu, ka pasūtām tikai tādus apavus, ko ražo speciāli Somijas apaviem. Jā, iegādājoties apavus no noliktavas, tie būs lētāki, toties bez iespējas piemeklēt mūsu pircēju vēlmēm un vajadzībām atbilstošākos, par lielo izmēru un dažāda platuma modeļiem nemaz nerunājot. Ir divi veidi, kā mēs pasūtām apavus nākošajai sezonai – apmeklējot starptautiskas apavu izstādes, kur vienkopus pulcējas apavu ražotāji no visas pasaules, un dodoties pie sadarbības partneriem uz viņu rūpnīcām. Privilēģija apmeklēt rūpnīcu tiek piešķirta tikai ilggadējiem un uzticamiem sadarbības partneriem,” ieskicē veikala Somijas apavi īpašniece Tatjana Zavjalova.

Veikala Somijas apavi īpašniece Tatjana Zavjalova (pa kreisi) kopā ar kolēģi un zīmola Gabor pārstāvjiem

 

Rūpīgs un atbildīgs darbs

 

Gada pirmais pasūtījums tiek veikts jau janvārī, kad norisinās viena no nozīmīgākajām izstādēm apavu biznesā – Riva del Garda/Expo Riva Schuh Itālijā. Nākošā izstāde, kas noteikti jāapmeklē, ir GDS Fair Diseldorfā, Vācijā. Gan Itālijā, gan Vācijā sanāk paviesoties divreiz gadā: pavasarī un rudenī GDS, savukārt ziemā un vasarā – Riva del Garda.

Parasti katra izstāde ilgst vairākas dienas, kas burtiski saplānotas pa minūtēm. “Jau vairākus mēnešus iepriekš esam vienojušies ar sadarbības partneriem, cikos viņi mūs gaidīs savos stendos. Viesnīcu izvēlos pēc iespējas tuvāk izstādes norises vietai – lai brauciens nebūtu ilgāks par pusstundu. Brokastojot vēlreiz pārskatu dienas plānu. Laikā no deviņiem rītā līdz sešiem vakarā jāpaspēj uz vairākā tikšanām, turklāt nav vietas liekvārdībai vai šaubām – precīzi jāzina, ko mūsu pircēji vēlas, tādēļ uz izstādēm allaž dodos kopā ar kādu no pieredzes bagātajiem veikala darbiniekiem,” stāsta Tajana un turpina.

“Kā norit apavu pasūtīšanas process? Vispirms no plašā klāsta, kas izvietots stendā, izvēlamies konkrētus modeļus. Ne tikai apskatām, bet arī pielaikojam. Ir reizes, kad vizuāli apavs šķiet ļoti pievilcīgs, bet, uzvelkot kājās, secinām, ka nav ērts. Ja tā, no šīs izvēles atsakāmies, jo mūsu prioritāte ir komforts. Tad aplūkojam ražotāja piedāvāto paleti ar dažādu krāsu ādām un izlemjam, kādās krāsās vēlamies redzēt katru no izraudzītajiem apavu modeļiem. Nodiktējam nepieciešamos izmērus. Visbeidzot, pārbaudām, vai pasūtījums ir pareizs un, ja viss kārtībā, to apstiprinām. Allaž cenšamies būt vieni no pirmajiem, kuri pasūta un attiecīgi saņem jaunās kolekcijas apavus.”

 

Uzzināt vairāk

Katrs ražotājs cenšas savu stendu īpaši izcelt pārējo vidū. Tā, piemēram, Peter Kaiser “vizītkarte” ir griezto ziedu kompozīcijas, Lloyid apmeklētājus cienā ar bezalkoholiskajiem kokteiļiem, franču zīmoli piedāvā vīnu un uzkodas, slovēņu ražotāji – žāvētos augļus utt.


Līdztekus apavu pasūtīšanai, izstādes ietvaros noris modes šovi, ir iespēja noklausīties lekcijas, aplūkot žurnālus un citus informatīvos materiālus par apavu biznesa aktualitātēm. Jā, arī būt pirmajiem, kuri uzzina, kas būs modē nākošajā sezonā. Tāpat ne mazāk būtiska ir iespēja sastapt apavu tirgotājus no citām valstīm – daļa no viņiem laika gaitā kļuvuši par labiem paziņām – un pie vakariņu galda apmainīties ar noderīgu informāciju. Tā, piemēram, viena no šādām neformālām tikšanās reizēm ar somu kolēģiem rezultējusies ar ieteikumu aplūkot Lemon Jelly gumijas zābakus. Šoruden pēc citroniem smaržojošie apavi ir pieejami pircējiem Latvijā.

 

Rūpnīcā kā pie savējiem

 

Atšķirībā no saspringtā izstāžu grafika, apavu pasūtīšana rūpnīcā ir nesteidzīgāks process. “Darba kārtība – izvēlēties modeļus, krāsas, izmērus, pārbaudīt pasūtījumu,vai viss ir pareizi – neatšķiras. Bet, ja ko neesam paspējuši, varam atgriezties nākošajā dienā un paveikt līdz galam. Papildus mums ir iespēja nedaudz ielūkoties rūpnīcas darba ikdienā, papusdienot kopā ar darbiniekiem,”stāsta Tatjana.  Rūpnīcās tiek pasūtīti tādi zīmoli kā Ara, Pomar, Janita, reizēm arī Gabor.

Pievienot komentāru

You may use these HTML tags and attributes:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>